Retro revival
In recent days, a greater number of Koreans are showing their desire to want to go back to the past giving rise to an increasing number of products and services that reminds us how things were back in the good old days.
Sharp increase
With Korea’s minimum wage set to rise to US$ 6.70 by 2018, people are voicing both their delights and concerns. In regards to the minimum wage, Korean president Moon Jae-in has promised loftier goals, hoping to raise it to nearly US$ 9 by 2020! Will these changes help solve income inequality? We take a look at the pros and cons of this shift.
추억을 공략한다, 레트로 마케팅!
과거의 제품이나 서비스를 현대의 소비자들의 기호에 맞게 재해석하여 마케팅에 활용하는 일명 ‘레트로 마케팅’! 당시를 향유하던 세대들에게는 반가움과 위로를, 젊은 세대들에게는 새로운 문화를 선사한다는데… 추억의 롤러장부터, 국내 유일 LP 제작 공장까지! 우리의 추억을 자극하는 레트로 마케팅 사례를 함께 들여다본다.
환영과 우려 속 최저임금 인상 – 양준석 교수(가톨릭대학교 경제학과)
2018년부터 한국의 최저임금이 7,530원으로 대폭 상승하면서, 환영과 우려의 목소리가 이어지고 있다. 문재인 대통령의 ‘2020년까지 최저임금 만원’ 공약으로 더욱 치열했던 최저임금 논의! 과연 이번 결정이 소득 불평등을 해소할 수 있을 것인가? 최저임금 인상이 한국 경제에 안겨 줄 득과 실을 짚어보자!
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